Saturday, April 3, 2010

prolog

PROLOG

Sayangku,

Kadang kala kita berasakan cinta itu merupakan perkara yang paling indah. Cinta itu merupakan perkara yang indah. Tidak ada yang menafikannya. Namun, disebalik keindahan itu, tersingkapnya memori yang amat perit. Disebalik keindahan itu, terdapatnya kecelakaan. Dimana ada cinta, disitu juga adanya derita. Derita yang sentiasa mengekori kita tidak kira dimana kita berada. Namun, kita punya Tuhan, punya Agama yang terus menyokong kita dari belakang. Ingatlah, perkara yang berlaku pasti akan ada hikmahnya.

Sabarlah, kadang kala kita diuji dengan dugaan yang hebat hinggakan kita berasa tidak ada keadilan di dunia ini, namun tika kita hampir tersungkur di medan perang, disitulah akan ada penyelamat, disitulah akan ada tangan bersama cahaya yang menghulur ke arah kita. Tanpa diduga derita yang sentiasa menghambat kita, telah berhenti. Tanpa diduga sengsara hidup berhenti, muncul pula bahagia yang kita impikan.

Sayangku,

Kita tidak pernah tercatat jodoh di ‘sana’. Kita tidak pernah menduga perkara ini yang berlaku. Kita tidak pernah berharap perkara ini yang berlaku. Namun, sudah takdir kita akan berpisah. Sudah takdir kita akan terlerai dipersimpangan yang tidak ada penghujungnya. Sudah tentu hati sakit tidak terkata, sudah tentu hati sakit tanpa diubati, tapi ingatlah, setiap manusia punya jodohnya sendiri. Tuhan punya agenda tersendiri. Ketahuilah, Allah S.W.T Maha Mengetahui Segalanya.

Derita yang muncul akan pergi, bahagia yang menghilang akan terbit. Tika itu bulan dan mentari akan bersatu buat selamanya. Percayalah!

Yang teristimewa,

Cinta Ini Membunuhku...

No comments:

Post a Comment